NEONET radar: Łodzianie inwestują w sprzęt RTV i AGD – najchętniej kupują smartfony
• Polacy wydali w 2018 roku 10,2 miliarda zł na sprzęt AGD • Meble oraz RTV i AGD to najchętniej kupowane przez Łodzian grupy artykułów w handlu detalicznym – sprzedaż wzrosła od 2018 roku aż o 52,7 proc. • Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się smartfony, których sprzedaż stanowiła aż 13 proc. całkowitej sprzedaży artykułów AGD, RTV i IT
2019-07-25, 11:20

Specjaliści NEONET wzięli pod lupę konsumentów z województwa łódzkiego. Porównali ich preferencje zakupowe zarówno w pierwszym jak i drugim kwartale bieżącego roku. Co istotne, porównano je z ogólną sytuacją ekonomiczną mieszkańców. W kwietniu 2019 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto mieszkańców woj. łódzkiego w sektorze przedsiębiorstw wyniosło 4603,75 zł i było o 6,5 proc. wyższe niż w kwietniu 2018r [1]. W tym samym czasie zanotowano wzrost sprzedaży artykułów elektronicznych wśród Łodzian.  

Województwo łódzkie inwestuje w AGD

Według szacunków Polskiego Związku Pracodawców ADG APPLiA wydatki konsumentów na AGD w 2018 roku w Polsce wyniosły 10,2 miliarda zł, a w 2019 roku mogą wzrosnąć nawet o 5 proc.[2] Jak wynika z badań przeprowadzonych przez NEONET, segment AGD w województwie łódzkim podąża za tym trendem. Sprzęty takie jak pralki czy lodówki cieszą się rosnącą popularnością – w pierwszym półroczu 2019 roku utrzymywały się one w czołowej trójce najchętniej kupowanych artykułów w tej sieci. Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajmują odkurzacze oraz inne sprzęty kuchenne (między innymi piekarniki do zabudowy, kuchenki gazowe, elektryczne i gazowo-elektryczne, zmywarki czy płyty grzewcze).

Z przygotowanej przez NEONET analizy wynika, że na przełomie dwóch kwartałów zainteresowanie segmentem dużego AGD utrzymuje się na stabilnie wysokim poziomie. Utrzymania tendencji będziemy mogli spodziewać się także w kolejnych miesiącach.

Rośnie sprzedaż smartfonów

Jak wskazują eksperci NEONET, mieszkańcy województwa łódzkiego najchętniej sięgają po smartfony. W pierwszym kwartale 2019 roku ich sprzedaż w tej sieci wyniosła aż 13 proc. całej sprzedaży artykułów AGD, RTV i IT. W segmencie elektroniki użytkowej jednak nie tylko telefony cieszą się powodzeniem konsumentów. Jak wynika z danych NEONET, laptopy i telewizory także utrzymują miejsce w pierwszej piątce najchętniej kupowanych artykułów zarówno pierwszego, jak i drugiego kwartału.

Laptopy i telewizory zajmują kolejno czwarte i piąte miejsce na liście najpopularniejszych artykułów. Najchętniej kupowanymi telewizorami w drugim kwartale są te wyposażone w technologię OLED i jest to duża zmiana w stosunku do roku 2018. Popularne dziś OLEDy nie cieszyły się wcześniej tak dużym zainteresowaniem klientów, co zapewne wynikało z ich stosunkowo wysokiej ceny. Od tego roku modele takie są tańsze, przez co klienci coraz chętniej po nie sięgają – mówi Kacper Chrząszcz, Junior Category Manager w Dziale Zarządzania Produktami CE w NEONET.

Przyszłość należy do smart rozwiązań

Jak wskazuje ogólny, zakupowy trend wśród klientów NEONET w następnych kwartałach coraz chętniej będziemy zwracać uwagę na inteligentne rozwiązania RTV i AGD. Produkty wyposażone w sztuczną inteligencję cieszą się z miesiąca na miesiąc coraz większą popularnością. Już teraz hitem sprzedażowym są roboty sprzątające, a zaraz po nich lodówki.

[1] GUS, https://lodz.stat.gov.pl/opracowania-biezace/komunikaty-i-biuletyny/komunikaty-i-biuletyny/komunikat-o-sytuacji-spoleczno-gospodarczej-wojewodztwa-lodzkiego-kwiecien-2019-r-,2,91.html

[2] Bankier, https://www.bankier.pl/wiadomosc/Rynek-AGD-w-Polsce-moze-w-2019-roku-wzrosnac-o-4-5-proc-APPLiA-7638753.html

Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.