NEONET sponsorem „Biebrzańskiej Folkloriady – Szorce”
W niedzielę 11 lipca, w miejscowości Szorce (woj. podlaskie) odbyło się kolejne wydarzenie kulinarno-kulturowego „Biebrzańska Folkloriada”. NEONET wsparł organizację tej bardzo pozytywnej i rodzinnej lokalnej inicjatywy.
2021-07-19, 13:08

Promować to, co lokalne  

Stowarzyszenie Rozwoju Wsi „Wodniczka” w Szorcach, odpowiedzialne za imprezę, to działająca od 2012 roku organizacja pożytku publicznego, założona przez mieszkańców. W trakcie funkcjonowaniainstytucja zaczęła organizować liczne wydarzenia dla lokalnej społeczności, w tym festiwal „Biebrzańska  Folkloriada. Dodatkowo, prowadzi zespół folklorystyczny „Wodniczka”.  Tegoroczna zabawa Szorcach została dofinansowana ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu Narodowego Centrum Kultury „Kultura – Interwencje 2021”a także otrzymała wsparcie sponsorów. 

Organizacja tego typu imprez jest dla Stowarzyszenia „Wodniczka” okazją do promocji terenów  nadbiebrzańskich oraz popularyzacji regionalnej kultury i kuchni. 

- Głównym celem, jaki przyświeca nam jako Stowarzyszeniu, dla zorganizowania tego wydarzenia jest stworzenie przestrzeni do integracji międzypokoleniowej społeczności wiejskiej, a także aktywizacja jej oraz pielęgnowanie i poznawanie tradycji ludowych, zarówno naszego powiatu, jak i innych obszarów Polski – komentuje Bożena Pogorzelska, prezes Stowarzyszenia „Wodniczka”. 

Takie wydarzenia jak „Biebrzańska Folkloriada są ważne dla rejonu, ponieważ mają na celu integrację społeczności, budowanie społeczeństwa obywatelskiego, przeciwdziałanie bezradności oraz wykluczeniu. Przy okazji Stowarzyszenie może kształtować świadomość ekologiczną mieszkańców wsi, a także promować lokalną kulturę kulinarną. 

Biebrzańska Folkloriada”, czyli coś dla ucha, coś dla brzucha 

„Biebrzańska Folkloriada to święto dla miłośników muzyki folklorystycznej i ludowej. Festiwal miał formułę jednodniową, mieszkańcy mogli więc aktywnie spędzić czas przez całą niedzielę. Wspólna zabawa rozpoczęła się od koncertu i prezentacji zespołów ludowych, które rywalizowały ze sobą o tytuł  najlepszej  kapeli ludowej. Poza koncertowaniem, odbył się również konkurs smaków tradycyjnych,  na najsmaczniejszą potrawę, z zachowaniem regionalnych receptur.  Uczestnicy Folkloriady mogli degustować przygotowane dania. 

Zwycięzcy konkursów oraz osoby wyróżnione otrzymały nagrody rzeczowe, których jednym ze sponsorów  została sieć elektromarketów NEONET. Jako że firma od lat obecna jest w regionie (sklep w Mońkach  prowadzimy od 9 lat), chętnie uczestniczy w regionalnych przedsięwzięciach, ważnych dla społeczności.

KONTAKT / AUTOR
Weronika Baka
Specjalistka ds. PR
NEONET S.A.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy