NEONET zbadał preferencje klientów
Obsługa, lokalizacja i ceny – to elementy, na które najczęściej zwracają uwagę klienci sklepów stacjonarnych NEONET. Dla kupujących w sklepie internetowym liczą się z kolei: szybka realizacja zamówienia, dostępność towaru i możliwość odbioru osobistego.
2016-03-22, 12:53

Mimo rosnącej popularności sklepów internetowych, salony stacjonarne z asortymentem AGD, RTV, IT mają swoich zwolenników. Klienci mogą w nich obejrzeć i porównać produkty różnych marek, nabyć produkt dostępny na miejscu, a przede wszystkim – uzyskać fachową poradę. Jednak jak pokazuje analiza treści opinii na temat sieci sklepów NEONET w Programie Jakość Obsługi, klienci oczekują dziś od sklepów znacznie więcej. Kluczowe znaczenie mają dla nich:

  • sposób i jakość obsługi klienta,
  • komfortowa i dogodna lokalizacja,
  • porządek w sklepie i widoczność ekspozycji,
  • szerokość asortymentu,
  • poziom cen.

Dobra miejscówka i czysta podłoga

Najwięcej pozytywnych opinii - 92% - NEONET zbiera za lokalizację. Aktualnie sieć jest numerem 1 w segmencie mniejszych miast poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Pozytywną ocenę lokalizacji zyskują te sklepy, które mają do dyspozycji miejsca parkingowe, gwarantują łatwy dojazd i znajdują się w pobliżu innych centrów handlowych, np. dyskontów spożywczych, supermarketów czy sklepów budowlanych. Klienci doceniają również fakt, że sklep jest odpowiednio oznaczony i widoczny z daleka - co jest niezwykle istotne dla osób przyjezdnych i nie znających dobrze miasta.

W wielu opiniach pojawiają się komentarze dotyczące czystości sklepu. Klienci zwracają uwagę na stan podłóg, a nawet na to, czy podjazd jest odśnieżony. W przypadku oceny ekspozycji liczy się intuicyjne rozplanowanie asortymentu. Zdecydowanie irytują klientów sklepy, w których towar jest „nielogicznie rozmieszczony”, dodatkowo wolą, żeby wszystko było „na jednym poziomie wzrokowym”.

Królestwo za jakość

Większość pozytywnych opinii dotyczy jakości obsługi (81,55%) – ewidentnie jest to jedna z najmocniejszych stron sieci NEONET. W tym roku po raz szósty w historii sieć została wyróżniona Gwiazdą Jakości Obsługi. - W sklepach stacjonarnych nasi sprzedawcy służą klientom fachową radą i pomocą. Klienci z reguły chwalą szybki czas reakcji sprzedawców, ale jest też odsetek takich osób, które oczekują, że pracownik pozwoli im przez kilka minut obejrzeć produkt i nie będzie się narzucał – mówi Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, brand manager Grupy NEONET.

Oceniana jest też wiedza sprzedawców na temat produktów i sposób ich zaprezentowania. Zdecydowanie bardziej przemawia do klientów prosty przekaz niż wyuczone formułki czy sentencje z ulotek producenckich.

Co ciekawe klienci sklepów stacjonarnych nie mają cierpliwości do stażystów i osób uczących się, doceniają natomiast fachową pomoc kierownika sklepu lub poradę doświadczonego sprzedawcy.

Ceny i asortyment

Trzy czwarte respondentów zwraca uwagę na duży wybór i jakość produktów oraz na fakt, że dane sprzęty mają dedykowane im akcesoria (obudowy do telefonów, słuchawki itp.). W przypadku braku konkretnego modelu, klienci doceniają możliwość sprowadzenia go do sklepu. Dość istotna w tym przypadku jest inicjatywa samego sprzedawcy, jak i krótki czas oczekiwania na towar.

Dużym plusem dla 87,84% klientów są niskie ceny. Klienci przyznają, że decydują się na zakup produktów z gazetki, ponieważ NEONET oferuje ceny niższe niż konkurencja, a towar jest dostępny od ręki. W sytuacji, gdy cena u konkurencji była niższa, sprzedawca proponował rabat.

Zamawiają online, odbierają offline

– Ogromną zaletą łączenia sprzedaży online z offline w NEONET jest opcja, która umożliwia naszym klientom zakup sprzętu w sklepie Internetowym i odebranie przesyłki za darmo w jednym z kilkuset sklepów stacjonarnych w całej Polsce – mówi Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska.

Dlatego dla klientów internetowego sklepu NEONET.pl niebagatelne znaczenie mają… sklepy stacjonarne. Dzięki opcji odbioru osobistego klienci mogą odebrać zamówiony w Internecie towar w dogodnej dla siebie lokalizacji, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wysyłki. Ponad 73% klientów, którzy wystawili pozytywne opinie w serwisie Ceneo, wybrało właśnie opcję odbioru osobistego w stacjonarnych salonach NEONET.

Klienci sklepu internetowego bardzo jasno precyzują swoje oczekiwania: chcą mieć produkt od ręki, gratisową dostawę do domu. Nie akceptują zbyt długich terminów realizacji czy anulowanych zamówień przez sklep.

- Jako sieć, która od niedawna rozwija model sprzedaży wielokanałowej, obserwujemy, że handel internetowy zmierza w stronę szybszych i tańszych przesyłek oraz konkurencyjnych ofert. Tymczasem dla klienta sklepu stacjonarnego liczy się atrakcyjna lokalizacja, nowoczesna ekspozycja oraz wzorowa obsługa. To między innymi dzięki analizie opinii potransakcyjnych możemy poznawać potrzeby klientów i na bieżąco optymalizować procesy sprzedażowe. A klienci doceniają, że respektujemy ich uwagi, czego dowodem jest tegoroczne wyróżnienie  – podsumowuje Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska.

 

Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.