Rosnące przekątne i rozwiązania smart – jakie telewizory kupują Polacy?
Polacy wymieniają swoje telewizory na nowe średnio co 7 lat. Zakup nowego sprzętu jest zazwyczaj decyzją związaną z remontem, przeprowadzką, a także zużyciem starego odbiornika. Rynek jest w związku z tym stabilny – w Polsce sprzedaje się każdego roku ok. 2,2-2,3 miliona telewizorów . Nie zmienia się również średni koszt, jaki polscy konsumenci ponoszą w związku z jego zakupem. Producenci szacują, że polski rynek jest wart blisko 4 miliardów złotych, jednorazowy zakup wynosi więc około 2 tysiące złotych. Brak trendu wzrostowego nie oznacza jednak, że rynek sprzedaży telewizorów nie zmienia się pod żadnym względem.
2019-09-25, 12:52

Telewizory są coraz większe

Według danych opublikowanych przez Samsung, przeciętny telewizor w Polsce ma przekątną ekranu o wielkości 40-43 cali. Telewizory 40-calowe to w tym momencie największy segment rynku, odpowiadający za 35 proc. ogólnej sprzedaży. Widać jednak wyraźną tendencję zniżkową – w stosunku do poprzedniego roku wynik ten spadł aż o 7 proc. Najszybciej rośnie z kolei rynek telewizorów 50-calowych. Ich sprzedaż rok do roku wzrosła o 9 proc. i w tym momencie stanowią już one 29 proc. ogólnej sprzedaży telewizorów w Polsce. [1]

- Na rynku pojawił się zauważalny wzrostowy trend stawiania na telewizory o przekątnej powyżej 50 cali. Jest to związane z coraz większą ich dostępnością, a także zmniejszającymi się cenami. Z tego samego powodu normą stały się również modele 4K, które stanowiły ponad 50 proc. ogólnej sprzedaży telewizorów w 2018 roku. Dobrej jakości telewizor 4K o przekątnej 55 cali można kupić w tym momencie już nawet za 1700-2300 złotych – mówi Tomasz Jeziorowski, kierownik sekcji sprzedaży w NEONET.

Inteligentna technologia w każdym telewizorze?

Brak wyraźnego wzrostu liczby kupowanych telewizorów w Polsce wiąże się także ze stopniowym odchodzeniem od posiadania kilku sprzętów jednocześnie w jednym domu. W czasach tak dużego rozwoju urządzeń mobilnych i łatwego dostępu do treści wideo osobny odbiornik w sypialni, kuchni czy dziecięcym pokoju to rzadkość. Użytkownicy korzystają z nowych telewizorów coraz świadomiej, na co dzień używają opcji smart. Aż 80 proc. telewizorów Smart TV w Polsce jest podpiętych do internetu. Jak wynika z danych GlobalWebIndex, 92 proc. użytkowników internetu, czyli niemal 4 miliardy ludzi, ogląda filmy online co najmniej raz w miesiącu za pośrednictwem różnych urządzeń. 58 proc. robi to za pomocą swojego telewizora.[2]

– Zauważalnie coraz bardziej zmieniają się przyzwyczajenia Polaków związane z konsumpcją treści wideo. Systematycznie odchodzi się od klasycznego formatu telewizji, na rzecz serwisów VoD. Nie oznacza to jednak, że traci na tym sprzedaż telewizorów. Użytkownicy bardzo chętnie korzystają z funkcji Smart TV, nic więc dziwnego, że niedługo tego typu odbiorniki zdominują rynek – dodaje Tomasz Jeziorowski.

[1] Źródło: analiza danych rynkowych GfK

[2] Źródło: raport GlobalWebIndex Consumer device preferences around the world

Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.