Szaleństwo wyprzedaży, czyli Czarny Piątek
Black Friday to rozpoczęcie sezonu zakupowego przed Bożym Narodzeniem. Dzień, który otwiera najgorętszy okres wyprzedaży, w tym roku przypada na 25 listopada. W tym dniu klienci opanowują wielkopowierzchniowe galerie handlowe, a ich wózki uginają się pod ciężarem upolowanych okazji. I choć jest to święto z amerykańskim rodowodem, w Polsce również posiada rzeszę zwolenników.
2016-11-24, 12:21

Czarny Piątek ma miejsce po Dniu Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych. Nazwa wywodzi się od koloru atramentu używanego przez sprzedawców. Od tego dnia mieli oni przestać używać czerwonego, którym zapisywali straty w bilansie sprzedaży, i zastępować go czarnym, za pomocą którego wpisywali wyłącznie ogromne zyski. Jak wskazują badania Amerykańskiej Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych, jest to rzeczywiście prawda. Amerykanie tylko w ten jeden dzień potrafią wydać połowę oszczędności przeznaczonych na świąteczne prezenty. W Czarny Piątek sklepy bywają otwarte przez 24 godziny.

Ale Black Friday znany jest nie tylko w USA, Kanadzie czy Wielkiej Brytanii. Polskie sklepy również przyłączają się do tego trendu.

Podobnie jak rok temu, tak i w tym roku we wszystkich sklepach sieci NEONET klientów w Czarny Piątek powitają kilkudziesięcioprocentowe obniżki. Wiele osób czeka właśnie na ten jeden dzień w roku, aby nabyć markowe produkty, które normalnie trzeba by było kupić w dużo wyższych cenach – mówi Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, brand manager NEONET, ogólnopolskiej sieci sklepów z elektroniką, sprzętem AGD i komputerami.

Black Friday w Stanach Zjednoczonych to już nie tylko akcja marketingowa czy sprzedażowa. To, można rzec, już tradycja, istotny element tamtejszej kultury. Dziś w Ameryce nikt nie wyobraża sobie końcówki listopada bez szaleństwa wyprzedaży. Globalny charakter tego święta sprawia, że i w Polce klienci nie będą narzekać na brak okazji cenowych.

Źródło: NEONET

Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.