Zapewnienie szkolnej wyprawki to wyzwanie każdego rodzica posiadającego dziecko w wieku szkolnym, ale też ważna kwestia dla studentów. Jak wynika z badań, Polacy w kompletowaniu przyborów edukacyjnych stawiają na tech-wyprawki, przeznaczając na sprzęt komputerowy i gadżety elektroniczne 32 proc. wydatków łącznie. To tyle samo, co na pozostałe artykuły wyprawkowe, podczas gdy Amerykanie na elektronikę szkolną wydają blisko 20 proc. wydatków, a mimo to ich wyprawki są nadal droższe średnio o ponad 200 dolarów[1].
Eksperci NEONET potwierdzają, że laptopy są najbardziej popularnym elementem wyprawki szkolnej. Widać to szczególnie w II połowie okresu wakacyjnego i tuż po jego zakończeniu (miesiące: sierpień i wrzesień), kiedy blisko połowa Polaków rusza do sklepów, by przygotować się na nadchodzący rok szkolny[2]. To właśnie wtedy dynamicznie wzrasta zainteresowanie laptopami. NEONET podaje, że w sierpniu w stosunku do lipca, rynek przenośnych komputerów rośnie o 10 proc. Jeszcze większy wzrost, bo aż o około 20 proc. zaobserwować można we wrześniu, co pokrywa się z sezonem przygotowawczym szkolnych i studenckich wyprawek.
Nasz oferta laptopów jest bardzo szeroka i pozwala dopasować sprzęt do indywidulanych preferencji. Z jednej strony możemy postawić na lekkie ultrabooki dla uczniów i studentów, którzy stawiają na mobilność. Dla uczniów, którzy po odrobieniu lekcji zamieniają się w wytrwanych graczy przygotowaliśmy laptopy, które wprowadzą ich w świat płynnych rozgrywek na profesjonalnym poziomie. Istotnym elementem jest również cena – w zależności od dodatkowych funkcji i parametrów możemy wybrać wydajnego laptopa dla dziecka już od 1500 zł - wyjaśnia Alicja Jankowska, Marketing Category Manager w NEONET.
Jaki sprzęt do szkolnej tech-wyprawki?
Polacy kupują różne produkty elektroniczne, aby uzupełnić wyprawkę szkolną. Do najpopularniejszych należą urządzenia komputerowe (18 proc.). Dalej są tablety i czytniki e-book’ów (16 proc.), na których można przeglądać podręczniki w wersji elektronicznej i korzystać z różnych subskrypcji cyfrowych (15 proc.). Elementem wyprawek są również gadżety takie jak smartwatche (znajdziemy je w 8 proc. wyprawek). Jak pokazują badania, mimo że rodzice płacą za elektronikę, to właśnie w większości przypadków (76 proc.) to dzieci decydują o tym, co będzie finalnie zakupione[3]. Jednak przy zakupie należy pamiętać, by sprzęt był w stanie zaspokoić różne potrzeby. Od tych związanych z nauką i rozwojem po te związane z wolnym czasem i rozrywką.
[1] Źródło: Raport Deloitte „Wyprawka Szkolna 2019”, https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/raport-wyprawka-szkolna-2019.html
[2] Tamże.
[3] Tamże.