Polacy coraz więcej inwestują w elektronikę premium
• Polacy wydają na elektronikę średnio niemal 600 zł rocznie, to o 140 zł mniej niż wynosi średnia globalna • W ciągu następnych 4 lat będziemy kupować jeszcze chętniej, a wartość rynku wzrośnie o kolejne 11 proc. i wyniesie ponad 11 miliardów złotych • Najczęstszymi wyborami są telewizory z technologią OLED, smartwatche, laptopy konwertowalne i smartfony z dużymi wyświetlaczami – największy wzrost sprzedaży odnotowują te z segmentu inteligentnych rozwiązań premium
2019-06-06, 13:37

W ubiegłym roku wartość globalnego rynku elektroniki użytkowej przekroczyła bilion dolarów[1]. Połowę sprzedaży stanowią smartfony.  Dużą popularnością cieszą się także tzw. wearables, których sprzedaż w ubiegłym roku osiągnęła niemal 5 milionów sztuk. Sytuacja ta jest analogiczna również w Polsce. Jak wynika z analiz Neonet, smartfony i smartwatche to jedna z najpopularniejszych kategorii wybieranych obecnie przez polskich konsumentów.

W ujęciu rok do roku na podstawie analizy Neonet zauważamy wyraźnie, że największą dynamiką cechuje się kategoria smartwatchy, które rosną nieustannie kilkadziesiąt procent w każdym miesiącu w 2018 i 2019 roku. Sprzyja temu wzrost w sprzedaży smartfonach, w kategorii, na którą Polacy wydają rokrocznie coraz więcej. Spodziewamy się, że w najbliższych miesiącach ten trend się utrzyma – mówi Alicja Jankowska Junior Marketing Category Manager w Neonet.

Jak się okazuje, cały segment elektroniki użytkowej staje się coraz popularniejszy wśród Polaków. Już teraz wydajemy średnio prawie 600 zł w ciągu roku na najnowsze rozwiązania. Największą popularnością, oprócz telefonów, cieszą się telewizory OLED z segmentu premium. Cały rynek obecnie wart jest ponad 7 miliardów złotych i zwiększy swoją wartość o 11 proc. do 2024 roku.

Świat pokochał sztuczną inteligencję

Oprócz urządzeń mobilnych rosnącą grupą są także urządzenia inteligentne – wyposażone w algorytmy samouczące się. Należą do nich sprzątające roboty, czy mały sprzęt AGD. Światowa sprzedaż tej kategorii wzrosła w roku 2018 o niemal 6 proc., do 650 mld zł, co stanowi niemal 15 proc. wartości całego segmentu. W Polsce z kolei trend rozwija się powoli, ale już teraz mamy swoich faworytów.

Zdecydowanym hitem wśród naszych klientów są roboty sprzątające. Ich sprzedaż w ujęciu rok do roku zwiększa się systematycznie. Innym popularnym rozwiązaniem są systemy oczyszczania powietrza samodzielnie monitorujące poziom zanieczyszczenia powietrza w pomieszczeniu. W dobie smogu i ogromnego spektrum alergenów smart urządzenia realnie poprawiają komfort naszego życia – mówi Alicja Jankowska Junior Marketing Category Manager w Neonet.

Inwestujemy w premium

Polski rynek dóbr premium już teraz wart jest ponad 21 miliardów złotych i stale rośnie[2]. Elektronika należąca do tego segmentu cenowego odnotuje ponad 5% wzrost do 2023 roku. W co inwestujemy najchętniej? Przede wszystkim w telewizory typu smart i connected TV o przekątnej co najmniej 50 cali. Jak wskazuje analiza Neonet, widoczna jest rosnąca popularność technologii OLED, która gwarantuje większy kontrast niż rozwiązania LCD.

[1] GfK, https://www.gfk.com/pl/aktualnosci/press-release/wartosc-swiatowego-rynku-elektroniki-konsumenckiej-uzytkowej-i-agd-przekroczyla-bilion-euro/

[2] KPMG, https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/pl/pdf/2017/12/pl-Raport-KPMG-Rynek-dobr-luksusowych-w-Polsce-Edycja-2017.pdf

Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.